Podstawa programowa

Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego odbywa się w godz. 8.00 – 13.00

W ramach podstawy programowej oferujemy zajęcia:

  • kształtujące umiejętności samoobsługowe i zdrowotne;
  • rozwijające inteligencję emocjonalną;
  • wspomagające rozwój mowy;
  • muzyczno-taneczne;
  • rytmiczne z wykwalifikowanym nauczycielem rytmiki;
  • z zakresu edukacji matematycznej, logicznego myślenia, kodowania i programowania;
  • kształtujące gotowość do nauki czytania i pisania;
  • z języka angielskiego prowadzone przez nauczyciela z kwalifikacjami do prowadzenia tych zajęć;
  • plastyczne i teatralne;
  • wspomagające rozwój przedsiębiorczości i preorientacji zawodowej;
  • gimnastyczne z elementami korektywy.

W bieżącym roku szkolnym pracujemy w oparciu o najnowszy cykl edukacyjny wydawnictwa WSiP Planeta dzieci.

Planeta dzieci to wyjątkowe miejsce dla wszystkich, dla których ważne są prawda, dobro, piękno, szacunek do ludzi i przyrody oraz idee kształtujące pozytywny stosunek do świata. Wartości, które łączą ludzi, tworzą najlepsze środowisko do wszechstronnego i kreatywnego rozwoju, dają dobry start w dorosłe życie. Zapraszamy do udziału w niezwykłej przygodzie, która zaczyna się w przedszkolu:

  • wychowanie w duchu wartości,
  • nowoczesna odsłona Metody Dobrego Startu,
  • atrakcyjne zabawy z kodowaniem,
  • przestrzeń nowych możliwości dzięki materiałom multimedialnym i aplikacji Multiplaneta.

Powyższy cykl pakietów bazuje na programie „Prawda, dobro, piękno w świecie wartości.”

Program zawiera szczegółowe cele i treści kształcenia odnoszące się do osiągnięć dziecka na koniec edukacji przedszkolnej w czterech obszarach podstawy programowej: fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym. W programie zostały podane przykładowe treści edukacyjne związane z wychowaniem przez wartości.
Program uwzględnia pracę w grupach zróżnicowanych wiekowo, omawia także zagadnienia związane z indywidualizacją nauczania oraz organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W publikacji są opisane narzędzia monitorowania realizacji podstawy programowej i wskazówki dotyczące prowadzenia obserwacji pedagogicznych.

Komentowanie jest wyłączone.